Sidor

2012-01-06

Vars språk man vill äga

Hävdade länge att jag inte läser bloggar men nu börjar det bli svårt att värja sig. De ramlar ju över en i klasar så fort man skrivit två bokstäver i Googles lilla sökremsa. Och så fastnar man. Har man tur så står man ut med både ämnet och språket. Sen finns det ju bloggare i vars hjärna man vill gå en guidad tur. Vars språk man vill äga. Skit i att fjanta runt på internet! vill man skrika. Skriv en bok! Nu! Eller kom hem till mig så vi kan baka muffins och garva.

Det är ytterst subjektivt vad man föredrar men för mig uppfyller Kafka på jobbet de flesta kriterier för en fantastisk blogg. Liksom Att vara någons fru med sina många varma inlägg och eller språkpolisen Lotten med sina långa, omständliga inlägg. Det finns säkert tusen andra som är både smartare, bättre, roligare och snyggare, som jag inte vet om. Men som sagt, jag läser ju inte bloggar.




Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: