Sidor

2012-02-04

Är jag gammal nog för att knäcka lårbenshalsen?


Bokpaket på posten jajamen. Få saker fyller mig med mer värme samtidigt som jag förbannar att tiden inte räcker till för mer läsning. Funderar på om jag kan bryta benet på mig själv. Är jag gammal nog för att knäcka lårbenshalsen utan att det ser arrangerat ut? Eller finns det något brott som jag kan tänka mig att sitta inne för en tid? Sängliggandes eller inburad alltså, då skulle jag få tid. Fast jag skulle nog passa på att skriva istället.

Trots bristen på tid så har nya böcker inhandlats. Huvudskälet är att jag vill lämna bokklubben som jag råkade gå med i (läs om fadäsen här) men då var jag tvungen att köpa tre böcker först. Efter mycket letande i deras skafferi med gammal dyr skåpmat så hittade jag till slut hela tre böcker som jag kan tänka mig att läsa alternativt ge bort.


Niceville. Mycket snack, förhoppningsvis mycket verkstad också. Inbillar mig att Oprah gillar den här boken, det ser ut som en bok som Oprah skulle kunna gilla. Om det betyder att jag gillar den återstår att se. Det står något om Borta med vinden på baksidan så jag förbehåller mig rätten att vara skeptisk. Oavsett vad jag tycker så kan jag alltid ge den till min mamma. Det känns som något som hon skulle kunna sluka, om jag bara kunde locka ut henne ur deckarbubblan för en stund.

Tony och Susan. Historien som Ian McEwan är avundsjuk för att han inte kom på själv. Detta får jag säkert äta upp men jag tror att den är grym.

Och Halvan är ju alltid grym. Tycker vissa. Nu även med ljudeffekter. Själv tycker jag inte att de detaljrika texterna är så kul att högläsa om och om igen ("en röd-gul Volvo, med en jättemotor på 490 hästkrafter..."). Tack och lov finns de som ljudböcker med fantastiska Jonas Karlsson som uppläsare. Nästan underhållande i det formatet. Fast det är klart. Jonas gör ju inga ljudeffekter.

 Går och lägger mig och läser dårå. Tuut-tuut.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

1 kommentar:

Marthina, Holmbytorp sa...

Mig får du aldrig ur deckarbubblan i alla fall! Men Halvan har man ju läst några gånger.