Sidor

2012-03-09

Hoppas på stordåd medan bandybollarna viner i luften

Nu tar jag min maffiga hyrbil och mitt lilla usb-minne med halvfärdiga alster och drar iväg till fina skåneland. Som enligt ryktet bjuder på mer snö än snödroppar trots att jag begärt det sistnämnda, men så är det ibland.

Jag tänker mig en helg med mycket böcker och skrivande men anar att det kommer att bli mest bilsnack, melodifestivalosämja och innebandy i finrummet. Men så är det också ibland och nånstans försöker jag inbilla mig att det är de författare som står så nära vardagen och verkligheten att de nästan körs över som skriver de bästa böckerna. Inte de som har råd att låsa in sig i en alpstuga och väga kommatecken mot varandra, för att vid femsnåret dra på den svarta polon och snurra ett glas rött i handen medan de ingående föraktar Tjechovs liv och gärning.

Så verkligheten och jag harvar på tillsammans som det strävsamma men sällan eniga par vi är och hoppas på stordåd medan bandybollarna viner i luften.


Gardinkläder och bergstoppar. Jag anar stordåd.
Från http://eu.movieposter.com/
 



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: