Sidor

2012-04-29

Kan du rita en fluga som åker offpist så är jobbet ditt

Jag har en liten tanke, på gränsen till idé, knappt en vision.

Jag har en älsklingstext liggandes som ingen verkar vilja ha, fast den är så bra i all sin besynnerlighet. Jag funderar på att göra den till en bok. En e-bok. Eller en app, eller både och. Mest för att testa hur svårt det kan vara och hur det skulle kännas att gå i mål med projektet.

Jag tror nästan att jag har bestämt mig. Men jag har ett problem.

Anledningen till att ingen förstår storheten med min text (ursäkta ödmjukheten), är att den saknar bilder. Det är nämligen en barnslig berättelse. Om djur. På något slags rim. Men eftersom den innehåller ord som hamnmagasin, skatteparadis och servicehus så finns det ett visst behov av bilder. Jag vet precis vad jag vill ha men eftersom jag knappt kan hålla i en penna så finns det ju ingen anledning att inbilla sig att man är någon slags Rembrandt. Här slösas ingen tid, outsourcing får det bli:


Sökes: grym illustratör som inte vill ha betalt.
Finnes: en text i elva verser om olika djur.
Arbetsuppgift: rita bilder till dessa verser föreställande djur, gärna ganska naturtrogna, som naturvetenskapliga illustrationer fast med en twist. Vi snackar bärfisar, gorillor, ormvråkar, igelkottar, rödspättor osv.
Kvalifikationer: kan du rita en fluga som åker offpist så är jobbet ditt.
Material: du måste på något fancy sätt få in dina bilder i min dator med bibehållen superkvalitet så om du har tillgång till en wackombräda eller liknande så kommer det här bli skitbra.
Tillträde: när som helst och jättesnart.


Hör av dig till brodtext[at]gmail.com så gör vi business och success.



Om ändå Rembrandt vore här...



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , 

1 kommentar:

Marthina, Holmbytorp sa...

Men hallå, som om du inte kan teckna!? Nåväl, känner ingen annan så här på rak arm. Nån hugad konstnär på Österlen kanske?